niedziela, 17 listopada 2013

Skuteczna argumentacja w negocjacjach - klucz do sukcesu negocjatora

Skuteczna argumentacja w negocjacjach - klucz do sukcesu negocjatora.  Czym się powinna charakteryzować skuteczna argumentacja podczas negocjacji biznesowych?

Powinna opierać się przede wszystkim na przekonywaniu drugiej strony do swoich racji - a nie chęci jego pokonania poprzez wskazywanie błędów w jego rozumowaniu. Dobry negocjator biznesowy powinien wskazywać zalety oferty, którą składa. Istnieją jednak różne sposoby skutecznej argumentacji, których uczą się adepci negocjacji. Przejdźmy pokrótce przez 4 najważniejsze sposoby:
  • argumentacja jednostronna - jest wtedy, gdy ukazujemy jedynie zalety naszej oferty
  • argumentacja dwustronna - gdy prócz ukazywanych zalet naszej oferty pokazujemy również jej wady; wydaje się to w pierwszej chwili nielogiczne, jednak taka argumentacja często bardziej trafia do drugiej strony, która posiada sporą wiedzę w danym temacie
  • argumentacja zwężająca - w której oferta jest przekazywana od ogółów do szczegółów
  • rozszerzająca - argumentacja odwrotna do zawężającej: najpierw oferta jest przedstawiania w szczegółach, na końcu omawiane są ogólne jej aspekty

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz