piątek, 21 lutego 2014

Jak wynegocjować podwyżkę?

Negocjacje to jedna z trudniejszych rzeczy z jaką musimy się zmierzać każdego dnia. Szczególnie trudne są te dotyczące naszej pracy i wynagrodzenia. Przestrzeganie kilku podstawowych zasad może sprawić jednak, że rozmowa o podwyżce będzie znacznie łatwiejsza.

Unikaj:

Nie negocjowania – ten błąd popełniają najczęściej młodzi i nowi pracownicy. Zgadzają się na pierwszą propozycję ze strony pracodawcy, bo po prostu boją się o swoją posadę. Pamiętaj, że Twój szef codziennie spotyka się z takimi rozmowami – nie bój się więc negocjować lepszych dla siebie warunków.

Zbyt wczesnego ujawniania tego, ile jesteś skłonny zaakceptować – im wcześniej powiesz, ile chciałbyś dostać, to tym bardziej prawdopodobne, że nie dostaniesz takiej podwyżki. Postaraj się odwlec ten moment – to trudne, ale zachowaj takt i delikatnie zmień temat.

Koncentrowania się na swoich potrzebach zamiast na własnej wartości – w tym przypadku warto pamiętać o tym, że dla twojego szefa ważne jest to, ile możesz mu zaoferować i ile jesteś wart. Nie interesują go twoje rachunki i wydatki. Dlatego też skup się na swoim doświadczeniu, umiejętnościach i zaletach.

Kiepskiego przygotowania do rozmowy – koniecznie przed rozmową zorientuj się, jaka jest rynkowa wartość pracy, którą wykonujesz. Posługuj się konkretną wiedzą, w ten sposób udowodnisz szefowi, że wiesz, ile warta jest twoja praca.

Zbyt wczesnego podnoszenia kwestii – Twoim sojusznikiem jest czas, nie negocjuj od razu, bo wtedy w oczach pracodawcy możesz wyjść na osobę, której zależy tylko na wysokich zarobkach. Zacznij mówić o podwyżce dopiero wtedy, gdy szef dowie się już o wszystkich twoich zasługach dla firmy.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz