piątek, 5 września 2014

4 kluczowe cechy negocjatora

Jakie atrybuty negocjatora wpływają na szybszą finalizacje warunków rozmowy z kontrahentem? Firma szkoleniowa Heuresis podpowiada, kim trzeba być, aby wszystkie biznesowe rozmowy kończyły się sukcesem i zdobyciem określonego celu.

  1. Rozpoznawanie emocji. Dobry negocjator musi rozpoznawać emocje osób, z którymi prowadzi rozmowy. W ten sposób będzie wiedział, jaką strategię przyjąć. Inteligencja emocjonalna to połączenie intelektualnych kompetencji i empatii, dzięki której możemy wczuć się w rolę innego człowieka. Jeśli odczujemy negatywne emocje ze strony oponenta, lepiej wtedy przenieść negocjacje biznesowe na inny dzień lub zastosować mało agresywną technikę negocjacji. 
  2. Motywacja. W negocjacjach zdarza się sytuacja patowa. Impas w rozmowach nie działa zbyt motywującą do prowadzenia dalszych pertraktacji. Dobry negocjator powinien mieć jasno określony cel i motywację, aby go osiągnąć. Jeśli nie wierzy on w sukces, to powodzenie negocjacji wisi na włosku.
  3. Zdolności adaptacyjne. W przypadku długich rozmów dotyczących poważnych kontraktów, często zdarza się, że sytuacja zmienia się jak w kalejdoskopie. Nawet zasiadając do stołu, możemy spodziewać się, że nasz rozmówca nagle podejmie inne decyzje, co wytrąci nas z zajmowanego dotąd stanowiska. Dobry negocjator powinien być przygotowany na takie sytuacje i nie może stracić zimnej krwi. Powinno się przygotowywać dodatkowe plany i strategie na wszelki wypadek.
  4. Podnoszenie kwalifikacji. Pamiętajmy, że rozum, tak jak mięśnie, można ćwiczyć i doskonalić. Po drugiej stronie stołu może zasiąść lepszy od nas negocjator. Dlatego ważne jest ciągłe doskonalenie własnych kompetencji, udział w szkoleniach negocjacji, na których poznamy nowe techniki i wyszkolimy już zdobyte umiejętności. Szkolenia pozwalają przećwiczyć kompetencje w bezpiecznych warunkach i bez stresu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz